miercuri, 20 august 2014

Dacia 1100, prima maşină românească



             Pe 20 august 1968 pe poarta uzinei de la Colibași (Pitești) a ieșit primul autoturism românesc, Dacia 1100.


           


                     În acest an se împlinesc 46 de ani de la ieşirea primei Dacii 1100 pe porţile fabricii.
             În anul 1966 guvernul României a organizat o licitaţie pentru producţia unor autoturisme cu capacitatea cilindrică de 1000 şi 1300 cm. La licitaţie au participat mărci precum  Fiat, Renault, Alfa Romeo, Peugeot si Austin, iar licitaţia a fost câştigată de Renault.

               Fabrica de la Piteşti a fost construită într-un timp record, doar un an şi jumătate. La 1 iulie 1968 a început testarea instalaţiilor şi a liniei de producţie iar pe 3 august, 1968 a luat naştere prima Dacie 1100 şi a fost oferită familiei Ceauşescu. Pe motor, amplasat în spatele vehiculului, se afla o plachetă din platină, cu omagii adresate lui Nicolae Ceausescu. Azi, maşina se află în proprietatea Automobil Clubului Roman.

              Caroseria era fabricată în Franţa, dar vopsirea şi asamblarea ei se făceau în fabrica de la Piteşti.

              Un lucru interesant este faptul că Dacia 1100 a fost conceput pentru raliuri, deşi autoturismul nu atingea o viteză de peste 130 km/h.




                   Dacia 1100 s-a fabricat între 1968-1971 în 37.546 de exemplare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu